Giving Tuesday amb campanya solidària ‘Plantem Futur’

Comparteix

Giving Tuesday amb campanya solidària ‘Plantem Futur’

La Fundació Aspros obsequiarà amb llavors les persones o empreses que col·laborin amb la seva campanya solidària ‘Plantem Futur’. La campanya de microdonació, que forma part del moviment global “Giving Tuesday“, que es commemora l’1 de desembre i s’estendrà fins després de les festes de Nadal, servirà per adquirir i comprar Equips de Protecció Individual (EPI) per lluitar contra la pandèmia de la Covid-19. L’entrega de les llavors serà possible gràcies a la cessió que n’ha fet l’empresa de Bell-lloc d’Urgell, Semillas Batlle. 

Els donatius, que poden realitzar empreses i particulars, es vehiculen a través d’aquest enllaç https://aspros.cat/plantem-futur/ i també es gestionen amb la donació i recollida del sobre de llavors directament a les botigues dels supermercats Plusfresc. El donatiu mínim de 10 euros es correspon amb el cost de protecció mínim per protegir una persona durant un mes.

La iniciativa solidària #AsprosPlantemFutur vol ajudar a millorar la qualitat de vida de les persones amb discapacitat intel·lectual, especialment en el context de la crisi del coronavirus. 

La directora de responsabilitat social de la Fundació Aspros, Lourdes Mora, explica que el “projecte solidari té un triple vessant: recaptar, col·laborar i regalar a través d’un gest simbòlic com és plantar una llavor, que és un acte que crea vida”. Segons Mora la campanya va més enllà de la captació i pretén generar un missatge positiu a la societat. “Busquem la implicació activa del donant, més enllà de la donació. El convidem a actuar, de manera simbòlica; plantant les llavors a la terra, que les regui, les observi, que faci fotos, les comparteixi i que les gaudeixi en un test, al jardí o en un racó de l’hort. És tracta d’una acció i d’un gest simbòlic. La natura sempre ens ha donat grans lliçons i la solidaritat col.lectiva, també”.

Mora agraeix la implicació de Semillas Batlle, que de seguit que va conèixer la iniciativa va cedir les llavors gratuïtament així com Supermercats Plusfresc, que es va oferir col·laborar en la difusió del repte a les seves botigues. Per la seva banda, Punt Eco ens va cedir les seves instal·lacions per gravar el vídeo i el material. 

Col·laboració i un regal de solidaritat

La campanya de captació s’inscriu en una situació de pèrdues humanes i econòmiques derivades de la Covid-19, que en el cas d’entitats del tercer sector, com la Fundació Aspros, ha comportat una disminució dels ingressos i el tancament durant uns mesos d’alguns Centres Especials de Treball (CET).

Amb l’acte de regalar les llavors, l’entitat vol sembrar l’esperança en un moment en què aquesta és més necessària que mai. La idea, sorgida dels usuaris de l’entitat, projecta un missatge de solidaritat i esperança en un futur sense el virus de la Covid-19.

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.