- El projecte s’ha realitzat en el marc del programa Recerca, Creació i Servei (RCS) de la Direcció General de Currículum i Personalització del departament d’Educació
- L’alumnat participant ha dut a terme entrevistes a tres persones del servei Prelaboral de l’entitat i ha dissenyat uns pòsters amb la informació més destacada.
L’Institut Guindàvols (Lleida) i la Fundació Aspros han col·laborat recentment en l’elaboració de la campanya de sensibilització sobre salut mental, ‘Mentalitza’t’, dissenyada per alumnes de quart d’ESO del centre, dirigida a un públic jove.
L’objectiu principal d’aquest projecte, que s’emmarca en el programa d’innovació pedagògica Recerca, Creació i Servei (RCS) de la Direcció General de Currículum i Personalització del departament d’Educació, és el d’atansar la història de persones que pateixen un trastorn de salut mental a l’alumnat, així com difondre i conscienciar sobre aquesta realitat.
En els darrers anys i, especialment, arran de la pandèmia i els confinaments, els trastorns mentals són cada cop més habituals, sobretot entre la població jove. Per aquest motiu, accions com aquesta busquen sensibilitzar sobre la importància de la salut mental i prevenir futures malalties.
El centre educatiu ha comptat amb la col·laboració de la Fundació Aspros com a entitat local que disposa d’una àmplia especialització i trajectòria en l’atenció de les persones amb trastorn mental.
Una campanya feta per joves i per a joves
Per tal de dur a terme el projecte, l’alumnat participant va realitzar una sèrie d’entrevistes a tres persones que formen part del servei Prelaboral de la Fundació Aspros: el Marc, la Montse i el Rafa. Totes elles, persones amb diferents bagatges i històries personals i professionals que els van conduir a patir un trastorn mental. Gràcies al servei Prelaboral, han recuperat competències i habilitats sociolaborals per poder accedir de nou al món laboral.
La campanya de sensibilització es materialitza en el disseny de diferents pòsters editats pel mateix alumnat, els quals recullen les principals declaracions de les entrevistes. Aquests suports audiovisuals compten amb un punt innovador i és que plasmen la informació amb un llenguatge molt proper als joves i d’ús habitual a les xarxes socials, com si es tractés de ‘posts’ d’Instagram, de Twitter o converses de WhatsApp. A més, en cadascun dels pòsters s’hi inclou un codi QR que redirigeix a informació mèdica, revisada pel Dr. Ignasi Casado, relacionada amb els trastorns mentals més freqüents.
Per tal de fer-ne difusió, els cartells es publicaran a la web d’Aspros i també a les seves xarxes socials.
Tota la informació sobre la campanya de sensibilització en el següent: https://aspros.cat/collaboracio-ins-guindavols/