Sostenibilitat i innovació

Projectes innovadors

Projectes de la Fundació

Els projectes innovadors de la Fundació Aspros són fruit d’una línia estratègica de millora contínua i de posar-hi energia i creativitat. Això ens permet fer projectes d’aprenentatge i de desplegament del coneixement que ens serveix per millorar i transformar, tant l’organització, com l’entorn i la societat.

Aquestes iniciatives parteixen de les necessitats i expectatives de les persones ateses i dels professionals i fan referència a accions o conjunt d’accions sistemàtiques, que suposen una millora evident, eficient, flexible i sostenible, pensades i realitzades per equips de professionals i usuaris de l’entitat.

Aquest són alguns dels projectes innovadors de la Fundació Aspros:

Change Makers

Un projecte divulgatiu i de sostenibilitat.

Amb aquesta iniciativa s’atorga un paper de lideratge actiu, transformador i de ciutadania global a les persones amb discapacitat i altres persones en risc d’exclusió, en el compliment dels ODS en els seus entorns més propers.

Change Makers’ és un projecte d’innovació social en el què les persones de la fundació reben una formació pràctica sobre sostenibilitat i passen a desenvolupar el rol personal i professional d’agents pel canvi per contribuir a  una societat més sostenible.

D’aquesta manera, les mateixes persones amb discapacitat s’impliquen i consciencien sobre aspectes com l’escalfament global, la pèrdua de la biodiversitat, l’esgotament de recursos, l’economia circular o els tipus de residus i el seu reciclatge.

Esdevenen un exemple de bones pràctiques i referents davant la societat. Els ‘Change Makers’  afavoreixen també la creació de llocs de treball per a persones amb discapacitat, a través del Centre Especial de Treball Tecnosolucions, el qual realitza la recollida de residus  a empreses i oficines de tot Catalunya, així com la recollida de documentació per destruir o digitalitzar.

Aquesta iniciativa ha rebut el reconeixement i distinció de diversos premis d’inclusió laboral i de sostenibilitat ambiental.

El projecte ‘Change Makers’ es distingeix pel rol actiu i positiu que prenen les persones amb discapacitat intel·lectual per contribuir en l’assoliment dels ODS, els Objectius de Desenvolupament Sostenible de l’ONU.

Patis actius

Un projecte educatiu i de valors. 

Patis Actius és un projecte innovador de Fundació Aspros, que promociona els jocs tradicionals i populars a les escoles i a festes comunitàries, que són dinamitzats per persones amb diversitat funcional o discapacitat Intel·lectual  i que actualment s’està fent a 16 escoles de tot Lleida. 

Patis actius té com a objectiu recuperar i ensenyar els jocs tradicionals als nens i nenes, que han nascut a l’època de les pantalles i els jocs digitals.  

Patis Actius té un gran valor afegit, i és que les persones amb discapacitat intel·lectual desenvolupen un rol positiu d’ensenyar i dinamitzar el taller de jocs tradicionals o populars a l’hora del pati, jocs que d’altra banda ells coneixen molt bé perquè hi havien jugat de petits: la baldufa, el cèrcol, les xapes, el mocador, el palet, les bales, les bitlles, pedra, paper, tisora, entre d’altres.

Aquesta activitat aporta un gran valor i beneficis tant per les nenes i nens que hi participen, com per a les persones amb discapacitat que hi participen.  Patis Actius compta amb un considerable suport social.

Valors i beneficis

  • La cultura, en forma de joc tradicional, que transforma i cohesiona.
  • Crea persones que gaudeixen treballant en equip
  • Afavoreix la participació social i col·lectiva.
  • Els jocs són cultura tradicional i valors populars del territori.
  • L’activitat dona resposta a diverses necessitats socials, la immersió d’infants de famílies emigrants en la nostra cultura i la seva integració.
  • Inclusió, normalització i mirada positiva a la diversitat i a les capacitats que tenen les persones amb discapacitat.
  • Els jocs permeten la participació de tots els alumnes, potenciant la inclusió, en un entorn com són els patis de les escoles.
  • Un recurs que ens ha comportat la millora dels conflictes a l’hora del pati, aconseguint una millor convivència.
  • Es treballa el respecte, ressaltant les capacitats i la diversitat de tots els participants.
  • Potencia la coeducació, no hi ha diferencia entre jocs per nens i per nenes, tots participen per igual
  • El joc és un canal amb el que transmetem i mantenim la cultura de generació en generació.
  • Ofereix a les nenes i nens la possibilitat de descobrir un tipus nou de joc, el joc a l’aire lliure amb d’altres nens.
Previous slide
Next slide