Aspros

La Fundació Aspros i l’Eix Comercial de Lleida presenten la campanya “A l’Eix Comercial, Nadal amb Aspros i valor social”

La Fundació Aspros i l’Eix Comercial de Lleida han presentat aquest matí la campanya “A l’Eix Comercial, Nadal amb Aspros i valor social”, una iniciativa a través de la qual les persones de l’entitat social han elaborat artesanalment diferents tions que es disposaran en tres punts de l’Eix Comercial de Lleida. Concretament, s’han creat tres tions gegants d’un metre i mig cadascun que es situaran a la plaça de la Diputació de Lleida, a la plaça Sant Francesc i a l’avinguda Blondel (a l’alçada de l’edifici Montepio). A banda d’aquests, també s’han fet sis tions més petits que estaran de forma itinerant en diferents botigues sòcies de l’Eix.

L’equip de professionals de Parcs i Jardins i de Servilògic del Centre Especial de Treball de la Fundació Aspros, juntament amb les persones del servei Prelaboral de l’entitat, han estat les encarregades de buscar, tallar i preparar els troncs. D’altra banda, les persones del servei d’artesania social Mans amb Cor han estat les encarregades de decorar-los.

En el marc d’aquesta campanya, s’inicia també el sorteig a xarxes socials #NadalAmbValor. Tant petits com grans poden fer-se fotos amb el tions que trobin a l’Eix Comercial i penjar-les a les seves xarxes socials. D’aquesta forma, entraran al sorteig d’un lot de productes dels establiments socis de l’Eix Comercial.

Visibilitzar les capacitats de les persones amb discapacitat intel·lectual

Durant la campanya de Nadal, per l’Eix Comercial de Lleida hi circularan unes 20.000 persones de mitjana diàriament. Així doncs, amb una acció de carrer tan notòria com aquesta, ambdues organitzacions busquen donar visibilitat a les persones amb discapacitat intel·lectual i problemàtica de salut mental, així com les seves capacitats.

A més, és una forma de donar continuïtat a una de les tradicions nadalenques que han acompanyat a lleidatans i lleidatanes generació rere generació, així com potenciar el sentiment de comunitat al voltant d’una activitat familiar com aquesta.

A la roda de premsa de presentació hi ha participat Montse Eritja, presidenta de l’Eix Comercial; Enric Herrera, director executiu de la Fundació Aspros; i Pau Bonet, director comercial de la Fundació Aspros. Els i les representants han destacat la importància que dues organitzacions amb llarg recorregut i presència en el territori s’uneixin per crear una acció conjunta amb un impacte positiu sobre la comunitat i la ciutat de Lleida. 

Una activitat per a tota la família

El proper divendres 15 de desembre a les sis de la tarda es celebrarà la inauguració de la campanya “A l’Eix Comercial, Nadal amb Aspros i valor social” en el punt on es troba el tió de la plaça de la Diputació de Lleida. L’acte comptarà amb actuacions i activitats infantils i hi estan convidats tots els nens i nenes de Lleida. Els tions estaran a l’Eix Comercial des d’aquella data fins el 8 de gener.